[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4536: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4538: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4539: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4540: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
VFR-Forum.dk • Vis emne - Waypoints

Forum for Honda VFR og andre MC

Waypoints

Overskriften siger sig selv :)

Geografisk sted: Søndersø
Motorcykel:

Waypoints

Indlæg af SQH » 30. jul 2015, 16:37

Jeg har flere gange haft problemer med at få min GPS (TOMTOM) til at følge de waypoints der er lagt ind på en rute.
Problemet opstår hvis ruten er tastet direkte ind på selve GPS´en og mål ændres til waypoint, så negliseres de blot og jeg får GPSéns forslag til rute mellem start og mål. :evil: Hvad gør jeg forkert?
Søren Q

Geografisk sted: Fredericia
Motorcykel:
Rigtige navn:

Re: Waypoints

Indlæg af JHT7000DK » 31. jul 2015, 11:21

GPS rute eksperten kommer hjem i morgen. :drink:

Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Motorcykel:
Rigtige navn:

Re: Waypoints

Indlæg af jenshenrik » 30. aug 2015, 14:17

Hej Søren,
Nu har jeg prøvet på at fremprovokere det samme på to forskellige GPSér (START 25 og Urban Rider), men de opgører sig "pænt".

Hvis vi nu siger, at udgangspunktet er "A" som vejpunkt. "B" er så en mellemliggende destination - "C" er igen vejpunkt og "D" er det endelige mål.
Vi ændrer så "B" til at være vejpunkt. GPS´en vil så fortsætte forbi "B" uden at meddele: "Ankommer til destination om...".

Der sker for mig og burde også ske for dig? :?:

Hvis man ikke er 100% omhyggelig med at få placeret sit vejpunkt på reel vej, giver det bøvl.

De ruter, som du sendte mig fra Harzen indeholder faktisk en hel del steder, der ikke er placeret på "farbar" vej ;)

Prøv engang at se om ovennævnte simple eksempel virker. Ellers må du kalde til en kaffetår :good:
Løb hvis du kan - Gå hvis du skal - Kravl hvis du er tvunget - Men husk at bede om hjælp, inden du giver op!

Tilbage til Teknik, Betjening og Software